Nieuws

Werkplek van de toekomst

29-07-2016

Uit onderzoek naar de werkplek van de toekomst blijkt dat er bepaalde trends zijn te herkennen. Maar hoe zal de werkplek er in de toekomst dan uitzien? De werkplek wordt in ieder geval meer digitaal en communicatiever. We zetten vijf trends op een rijtje, zodat u hier wellicht op een slimme manier op in kunt spelen:

Draagbare digitale apparaten

De komende jaren zal de mobiele telefoon niet meer het enige draagbare digitale apparaat zijn dat mensen gebruiken. Organisaties kunnen hierop in spelen door communicatie niet alleen te optimaliseren voor mobiele devices, maar ook voor tablets en wearables. Op deze manier zijn uw diensten altijd bereikbaar voor de klant en uw werknemers en kunnen zij dezelfde technieken gebruiken als dat zij in hun vrije tijd doen.

Generatiekloof

Organisaties zullen bestaan uit werknemers van vijf verschillende generaties, waarbij iedere generatie vasthoudt aan hun eigen omgangsvormen, motivatoren en drukpunten. De millennials willen zich bijvoorbeeld vooral ontwikkelen en zelfstandig verantwoordelijk werk uitvoeren, terwijl de oudere generaties meer waarde hechten aan een goed salaris, pensioen en vrije tijd.

Gezondheid wordt steeds belangrijker

Gezond zijn en blijven is de basis van alles. Werkgevers zullen daar meer van willen weten. Of ze werknemers nu zien als investering op de langere termijn of als kostenpost wegens twee jaar loon doorbetalen en transitievergoeding. Werknemers willen echter ook beter letten op hun gezondheid, zowel fysiek als anti-stress. Goede werkplekken zijn daarentegen schaars. Persoonlijke trainers, gezondheidscoaches, en ook wearables vallen daarom zeer in de smaak bij toekomstige werknemers.

Virtual reality, Internet of Things en digitale vergaderingen

Vergaderingen worden steeds meer digitaal, waardoor de deelnemers niet alleen mondeling het plan willen horen, maar ook virtueel. Mooie verhaaltjes helpen niet meer, wie een plan heeft moet dat direct kunnen laten zien. Niet in twee dimensies, de doelgroep moet er direct in kunnen rondlopen. VR-brillen zullen hier een grote rol bij gaan spelen.

Security

Door de digitalisering moeten we steeds meer gaan oppassen voor cyberaanvallen. We worden steeds kwetsbaarder. Hiervoor hebben we vaker service en ondersteuning nodig. Help- en servicedesks worden hierdoor steeds belangrijker. De klant verwacht 24/7 ergens terecht te kunnen met haar of zijn vragen bij eventuele calamiteiten en omdat alles steeds intensiever met elkaar is verbonden, is zwaardere beveiliging op de achtergrond ook onmisbaar.

Contact

Heeft u behoefte aan ondersteuning op bepaalde vlakken of heeft u vragen over security? Qubical beschikt over de juiste kennis en expertise om een antwoord te vinden op al u vragen. Maak gerust een vrijblijvende afspraak met één van onze professionals via 088-5665488 of per mail: info@qubical.nl.

 

Zoek een vestiging in uw buurt