Nieuws

Beter samenwerken met collega’s die thuiswerken

23-02-2016

Thuiswerken is in opkomst. Dat is niet zo gek aangezien thuiswerken meer vrijheid en minder reistijd als gevolg heeft. Zo biedt Qubical hoogwaardige Cloudoplossingen aan waarmee flexibel werken nog gemakkelijker wordt.

Wat veel mensen nog een uitdaging vinden, is samenwerken met collega’s die thuiswerken, blijkt uit onderzoek. Technologische ontwikkelingen kunnen ons helpen om het werk aangenamer en effectiever te maken. IT, zowel in hardware als software biedt de mogelijkheid om samenwerken drastisch te vereenvoudigen, slimmer te maken en bovenal ook nog eens veel plezieriger. Mensen leren in rap tempo om daarmee om te gaan en er hun voordeel mee te doen. Onderstaand worden een aantal tips gegeven om soepel samenwerken met thuiswerkers te bevorderen.

E-mail

De volgens sommigen ouderwetse e-mail staat nog altijd bovenaan de lijst als meest gebruikt communicatiemiddel tussen collega’s. Het grote voordeel is dat een berichtje snel is gestuurd en bestanden gemakkelijk kunnen worden gedeeld.

Whatsapp

Whatsapp is uitermate geschikt om als kleine groep contact te kunnen houden. Whatsapp is snel en direct zodat je elkaar snel op de hoogte kunt brengen van belangrijke zaken.

Digitaal vergaderen

Digitaal vergaderen door middel van een webcam met bijvoorbeeld Skype brengt als voordeel met zich mee dat de deelnemers het gevoel hebben dat zij face tot face met elkaar aan het praten zijn. Een voordeel is ook dat je door middel van online vergaderen een stuk flexibeler bent dan wanneer iedereen bijeen moet komen op een kantoor. Skype is enorm verbeterd waardoor het eenvoudiger is geworden om (ook vanuit het buitenland) gratis met anderen te communiceren. En maar weinig mensen weten dat het doen van een videogroepsgesprek sinds een half jaar ook volledig gratis is. Een ideale manier om op afstand met je team of andere relaties te vergaderen of te overleggen.

Apps

Het is gemakkelijk om elkaar op de hoogte te houden van elkaars werkzaamheden via diverse apps. Zo kunnen to-do lijstjes gemakkelijk worden gedeeld en blijft iedereen op de hoogte. Veel bedrijven maken al gebruik van Yammer, een intern social media platform voor bedrijven.

 

 

Zoek een vestiging in uw buurt