De nieuwe incentiveperiode is alweer enige tijd geleden van start gegaan. Iedereen doet weer ontzettend zijn best, maar als een soort van ‘Hoe gaat het nu met’ willen we toch even één van de winnaars van de vorige incentiveperiode in het zonnetje zetten en daarnaast hebben zij een paar goede tips! Hoe hebben zij de incentiveperiode ervaren en welke tactiek hebben zij gehanteerd, waardoor de doelen zijn behaald? Humbert Loth, commercieel directeur van winnaar Tritel, weet hier alles vanaf en vond het een leuk idee om dit middels een interview te delen.
Humbert hoe heeft jullie team de afgelopen incentiveperiode ervaren?
Er bestond bij de mannen in mijn salesteam een enorme drive om koste wat het kost deze incentive te winnen. Vanaf dag één van de lancering van de incentive leefde het enorm in het team. De incentive is ook op een hele bijzondere manier gelanceerd bij Tritel met Arubaans bier, bitterballen, leuke danseressen en allerlei attributen, zoals koeltassen etc.
Er zijn ook regelmatig zelf meetings georganiseerd op initiatief van de mannen om te kijken in hoeverre we on track waren voor de incentive. Collega’s spraken elkaar ook aan bij lopende trajecten en men wilde elkaar meer dan ooit helpen. Je zou kunnen zeggen dat de incentive het teamgevoel en de samenwerking enorm heeft bevorderd. Er was zelfs een monitor op de afdeling zichtbaar waarop het aantal verkochte Online Werkplekken werden gepresenteerd.
Wat heeft er dan uiteindelijk voor gezorgd dat jullie team de incentive heeft behaald?
Mede door het goed meten van welke trajecten er lopen (forecasten) en door doelen te stellen met elkaar. Het totale target werd opgesplitst in een target per persoon. Door de uitstekende begeleiding en drive vanuit Qubical en onze technische consultant Tim Verbruggen waren we in staat om veel trajecten tot een goed einde te brengen.
Heb je dan ook nog tips voor andere partners om de doelstelling te halen?
Stel duidelijke doelen met het team en maak deze SMART. Door deze doelen te meten en af te spreken wat iedereen individueel gaat doen om het gestelde target te halen kom je stap voor stap steeds dichter bij de eindstreep. De meeste accountmanagers zijn namelijk enorm resultaatgericht.
Hebben jullie wat gehad aan de steun van Qubical bij het realiseren van de doelstelling?
Enorm! Martijn en Wim en andere collega’s waren te allen tijde bereid om mee te gaan naar klanten om ondersteuning te bieden. Daarbij was de ondersteuning telefonisch geweldig. S ’nachts of s ’avonds laat, het was allemaal geen probleem. Bovendien hebben we regelmatig samen bijeenkomsten georganiseerd. Te denken valt aan bel-ochtenden, klantencases doornemen en trainingen.
Hebben jullie al een tactiek bedacht om de nieuwe incentive te behalen?
Focus is heel belangrijk. Daarom geef ik tijdens de salesmeetings hier veel aandacht aan. Alles wat je aandacht geeft groeit namelijk en dan giet je de incentive automatisch in het DNA van alle mannen!